Wanneer er iets gebeurt waarvan je denkt dat dit niet past in de visie van Het Oude IJssel Huis, maar ook als er iets gebeurt wat voor jou niet acceptabel is, dan wordt er eerst gesproken met degene die het betreft en met een van de coördinatoren of met de manager. Mocht dit niet tot resultaat leiden of is dat om wat voor reden dan ook niet mogelijk, dan kun je een formele klacht indienen.
Hoor en wederhoor
Een klacht wordt binnen tien werkdagen behandeld, dan wel word je binnen die termijn geïnformeerd over de verwachte behandeltermijn. Bij klachten over personen wordt hoor- en wederhoor toegepast. Heeft de klacht te maken met één van de vrijwilligers, dan wordt deze klacht door de coördinator Vrijwilligers of de manager behandeld. Een klacht over een coördinator wordt behandeld door de manager, een klacht over de manager door het bestuur en een klacht over een bestuurslid door IPSO, de vereniging van inloophuizen en psycho-oncologische centra. Alle klachten en de beoordeling ervan worden in ieder geval onder de aandacht van het bestuur gebracht.
Vertrouwenspersoon
Als een vrijwilliger of bezoeker van Het Oude IJssel Huis een voorval of probleem in vertrouwen wil overleggen of melden, dan is vertrouwenspersoon de heer Dick Koster de aangewezen persoon, mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..